Header Ads

Kadınların Yeni Alışkanlığı: Online Alışveriş

Önizleme
Avrupa kaynaklı yeni bir pazar olan online alışveriş, yıllar içerisinde, hızını hiç kaybetmeden büyümeye devam ediyor. 

Henüz geçmişi çok eskiye dayanmasa da, internet kullanımının her geçen gün daha da yaygınlaşması ile e-ticaret hacmi de doğru orantılı bir ivme izliyor.

Yapılan araştırma ve istatistik sonuçları da bu verileri destekler cinsten. Öyle ki; artık ülkemizde her beş
internet kullanıcısından birinin internet üzerinden alışverişi onayladığını ve en az bir defa bu eylemi
gerçekleştirdiğini bizlere söylüyorlar. Özellikle İngiltere ve Almanya gibi Avrupa ülkelerinde her
geçen yıl daha da gelişen sektör, Türkiye'de de dikkat çekici bir büyümeye imza attı. Bir önceki
sene ile kıyasladığımızda, oranlardaki büyüme gerçekten de farkedilir bir seviyeye ulaştı. Haliyle,
yurt dışı yatırımları ülkemize daha yoğun bir ilgi ile gelmeye başladı. Bu yabancı yatırım desteğinin
önemini ise, özellikle kalite ve güvenlik konusunda kuşku ve sıkıntısı olan müşterilerin, artık daha
tatmin olmuş bir gözle e-ticarete yaklaşıyor olmalarından anlayabiliyoruz.

Yapılan araştırmaların ışında, tedirginlik nedenleri arasında da sıralama değişiklikleri olduğu
gözlemlenebiliyor. İlk zamanlardaki araştırmalarda internet üzerinden sipariş vermeme nedeni
olarak insanlar; ödeme yapacakları kanalların yani kredi kartlarının güvenliğinden şüphe
duyduklarını belirtirken, şimdi ise alışveriş yapmama nedenleri arasında ilk sırayı alan neden;
dokunarak, görerek bir malı almak istemeleri olarak açıklanıyor. Sonuçlar ne olursa olsun, yine de
tüketicilerin bir malı, özellikle de elektronik ve teknolojik aletleri almadan önce internet araştırması
yaptıkları gerçeğini değiştirmiyor. Yayımlanan istatistiki verilerde; her on kişiden dokuzunun,
mutlaka çeşitli internet sitelerinden bilgi aldıklarını, özellik ve fiyat kıyaslaması yaptıklarını ve
sonrasında alım kararına vardıklarını açık ve net olarak görebiliyoruz. Tabi bu gibi durumlarda da
devreye girenler ve faydalanılanlar; İndirimlr.com gibi pek çok konu, marka, ürün ve kullanım
bilgilerinin, indirim ve promosyon haberlerinin toplu halde yer aldığı internet siteleri oluyor.
Almayı planladıkları ürünle alakalı yorum ve tespitleri, en uygun fiyat ve ödeme koşullarının
hangi adreslerde olduğunu, kullanıcı öneri veya şikayetlerini bu tarz sitelerden okuyabilen kişiler,
daha kararlarını da kolaylıkla verebiliyorlar. Gelişimi pozitif yönlü olarak etkileyen bir diğer
önemli konu ise; internet veri sağlayıcılarının kalitelerinin ve bu konu ile alakalı olan alt yapı
çalışmalarının hızındaki artış ile doğru orantılı olduğu.

Her ne kadar ülkemizde geçmişi çok fazla olmasa da dünya çapında oldukça yaygın bir hal alan
internet üzerinden alışveriş, pek çok faydasının yanı sıra yarattığı sıkıntılarla da dikkat çekiyor. An
itibari ile sayıları iki yüz civarında olan kişiye özel alışveriş siteleri ve fırsat takip sitelerinin, dört
milyondan fazla kullanıcısı olduğu açıklanan verilerle tespit edilmiş durumda. Üstelik bu sayı her
geçen gün katlanarak artmaya devam ediyor. Ekonominin rekabetçi çarkları arasında en önemli
farklılıkları yaratabilenler ise diğerlerinin arasından sıyrılmayı ve pastadan büyük bir pay almayı
başarıyorlar. Hal böyle olunca gerek firmalar açısından, gerekse tüketiciler açısından hem iyi hem
de kötü sonuçların doğmamasını beklemek imkansız olurdu. Kredi kartı kullanılan alışverişlerin
ülkemizdeki en büyük sorunu bilinçsiz harcamalar olsa gerek. İhtiyacımız olmadığı halde sadece
beğendiğimiz için aldığımız ürünler bütçelerimizi de negatif yönlü olarak etkileyebiliyor. Oysa bu
tarz siteler amacına uygun ve doğru olarak kullanıldığında, sayılamayacak kadar fazla faydayı da
hayatımıza sokmuş oluyor. Her şeyden önce, ihtiyacımız olan ya da alma kararını verdiğimiz bir
ürünün, hizmetin ya da servisin en uygun fiyatlı olanını, bu siteler üzerinden yapacağımız küçük
bir araştırma ile bulmamız mümkün. Bu da bize, online alışverişin en önemli iki faydasını birden
yaşama şansı tanıyor. Yani; bu tarz alışveriş ile, yerimizden dahi kalkmadan, yorulmadan, sadece
bilgisayarlarımızın başında geçireceğimiz kısa bir zaman içerisinde aradıklarımızı bulmamız ve
bulduğumuz bu ürün ya da hizmetleri normalden çok daha uygun ödeme seçenekleri ve ekstra
indirimlerle almamız olanaklı hale geliyor.

Sektörün, her iki tarafı da üzmeden gelişmesi için önemli olan bir diğer hususta da top yine müşterilerde kalıyor. Sertifikalı ödeme sistemleri olan ve tercih edilirliklerini tüketicilerine verdikleri güvenle kanıtlayan online alışveriş ve fırsat sitelerinin seçilmesi her zaman büyük önem taşıyor.

Tüketiciyi koruyan kanunların sayesinde, iade ve değişimin de koşulsuz yapılabiliyor olması da sektörün en önemli gelişme nedenlerinden biri olarak göze çarpıyor. Sonuç itibari ile bilinçli tüketim her zaman önemli. Doğru kullanıldığı takdirde bu sitelerin hayatımıza kattığı faydalar da göz ardı edilemeyecek kadar çok.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.
Bumerang - Yazarkafe