Header Ads

Türkiye’de internetten mobilya alımı hangi seviyede

Önizleme
Türkiye mobilya sektörünün nabzını tutan Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER), Türkiye'de her 100 kişiden birinin mobilya alırken markaların web sitesine baktığını, fakat konu almaya geldiğinde online alışveriş sitelerinin tercih edilmediğini söyledi.

Tüketiciler, mobilya alırken ürüne dokunmak istiyor

Türkiye mobilya sektörünün hak ettiği yere gelmesi için maksimum seviyede çalışan Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER), Nielsen Araştırma şirketiyle birlikte hayata geçirdiği araştırma sonuçlarını kamuoyuyla paylaşmaya devam ediyor.

MOSDER 2015 Tüketici Tutum Davranış, Marka, İmaj ve Konumlama Araştırması'nın sonuçlarına göre; Türk tüketicilerin yüzde 50'si online alışveriş yapmanın kolaylık olduğunu düşünüyor. Ödemelerin yüzde 88'i kredi kartı ile yapılırken, mobilya alışverişini internet üzerinden yapanların yüzdesi 1.34 olarak kayıtlara geçiyor.

İnternet kullanıcılarının yüzde 20'si mobilya markalarının Facebook sayfalarını takip ediyor…
Araştırmaya katılanların yüzde 76'sı online sitelerden kesinlikle mobilya alışveriş yapamayacağını söylerken, satın almama nedenlerinin başında ürüne dokunma / inceleme fırsatlarının olmadığı ve internetten ürün alma alışkanlıklarının bulunmaması geliyor. Öte yandan internet kullanıcılarının sadece yüzde 20'si mobilya markalarının Facebook sayfalarını takip ediyor. Bu takibin sebebi ise; Ürün detaylarını incelemek, yeni çıkan ürünlerden haberdar olmak ve kampanya / indirimlerden haberdar olmak olarak göze çarpıyor.

Öte yandan Türkiye'deki mobilya satışlarının yaklaşık yüzde 70'inin ana caddelerdeki mobilya mağazalarından gerçekleştiği için kredi kartlarına yapılan taksitler tüketicilerini memnun ediyor. Taksitli alışveriş yapanların ortalama ödeyebilecekleri taksit miktarı 300 TL olarak belirleyen araştırma, tüketicinin peşin fiyatına 'taksitli' alışveriş yapmak istediğini ve taksit sayısında 12 ayı tercih ettiğini de ortaya koyuyor.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.
Bumerang - Yazarkafe